Terug van vakantie in Noorwegen

Gister, op mijn verjaardag, ben ik weer heelhuids terug gekomen van mijn vakantie in Noorwegen. Ik was samen met een klasgenoot naar Noorwegen gevlogen en in Oslo hebben we een auto gehuurd en zijn we naar het midden van Noorwegen gereden. Zie de reis hieronder.

We hebben in een week tijd ongeveer 1500 km gereden. Wel erg veel, maar we hebben daardoor ook erg veel van Noorwegen gezien. De reis zat als volgt in elkaar: Dag 1: Deventer -> Oslo (overnachting in Oslo) Dag 2: Oslo -> Høyheimvik (Luster, overnachting op Viki Camping in Hutje) Dag 3: Høyheimvik (Gletsjer Hiking) Dag 4: Høyheimvik (Rondom de Lustrafjord gereden en waterval beklommen) Dag 5: Høyheimvik -> Flåm (overtocht gemaakt met een ferry van 2,5 uur langs Naeroyfjord en ‘s avond met de Flåmsbana(trein)) Dag 6: Flåm -> Hølen (overnachting in hutje in de bergen) Dag 7: Hølen -> Oslo (overnachting weer in Oslo) Dag 8: Oslo -> Deventer Ik ben tijdens deze reis helemaal verliefd geworden op Noorwegen. Wat een ongelofelijk mooi land…de natuur is zo overweldigend mooi! Het lijkt net alsof je in een droom beland bent. En de dag met de Gletsjer hiking was de mooiste dag…een ervaring om nooit meer te vergeten. Noorwegen kom ik zeker weer een keer terug, om dit samen met Nadia te beleven.